103 m2
88 zł/m2
9 000 zł
210 m2
57 zł/m2
11 790 zł
347 m2
57 zł/m2
19 457 zł
153 m2
57 zł/m2
8 590 zł
161 m2
60 zł/m2
9 561 zł
62 m2
5 zł/m2
267 zł
263 m2
58 zł/m2
15 254 zł
299 m2
80 zł/m2
23 920 zł
180 m2
67 zł/m2
12 000 zł
716 m2
50 zł/m2
35 800 zł
765 m2
50 zł/m2
38 250 zł
245 m2
50 zł/m2
12 250 zł
205 m2
50 zł/m2
10 250 zł
147 m2
50 zł/m2
7 350 zł
934 m2
57 zł/m2
52 441 zł
809 m2
52 zł/m2
41 928 zł
1 315 m2
98 zł/m2
127 788 zł
1 378 m2
98 zł/m2
133 910 zł
561 m2
98 zł/m2
54 516 zł
1 378 m2
78 zł/m2
107 128 zł
Biura do wynajęcia w Warszawie i szerzej rynek powierzchni biurowych to nasza pasja. Zajmujemy się nim już trzecią dekadę i nieskromnie mówiąc wiemy o nim wszystko. W tym czasie obejrzeliśmy ponad 1000 biurowców w Warszawie i miliony metrów kwadratowych powierzchni biurowych do wynajęcia.
Znamy setki domów, mieszkań i lokali przeznaczonych do wynajęcia na biuro. Każdego dnia poznajemy nowe lokale, weryfikujemy warunki i oczekiwania klientów. Ta specjalistyczna wiedza pozwala znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie zarówno dla Wynajmującego jak i Najemcy.
Warszawa jest największym i najlepiej rozwiniętym rynkiem biurowym w Polsce. Rynek oferuje ponad 5,5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej do wynajęcia, a blisko 800 000 mkw. biur jest w trakcie budowy. ( stan na koniec 2019 roku).
Jakie podstawowe kryteria wziąć pod uwagę przy wyborze biura do wynajęcia w Warszawie ?
Jednym z podstawowych kryteriów przy wyborze biura do wynajęcia w Warszawie jest oczywiście lokalizacja. Strefą o największej koncentracji budynków biurowych jest Centralny Obszar Biznesu czyli Śródmieście Warszawy z odchyleniem zachodnim w kierunku Woli ( okolice Ronda Daszyńskiego) oraz okolice Alei Jerozolimskich.
Natomiast największa podaż powierzchni biurowych do wynajęcia w Warszawie jest nadal na Mokotowie ( 1,5 mln mkw. biur). Otwarcie drugiej linii metra spowodowało, że Praska strona Warszawy stała się atrakcyjną lokalizacją biznesową z potencjałem do szybkiego rozwoju. Szybka możliwość dotarcia do biura ma kluczowe znaczenie zarówno dla pracowników jak i dla klientów. Rozwój metra otwiera nowe perspektywy dla lokalizacji budynków biurowych.
W nowoczesnych biurowcach powierzchnie biurowe do wynajęcia są wyposażone we wszystkie niezbędne udogodnienia m.innymi klimatyzację, kontrolę dostępu, uchylne okna ( nie wszystkie biurowce), dobry dostęp światła dziennego, przyjazne oświetlenie, itp.
Poza samym biurem istotne są udogodnienia w budynku, parking, ( również dla rowerów i samochodów elektrycznych), prysznice, strefy relaksu, kantyny/restauracje i punktu usługowe. Te przyjazne udogodnienia wpływają zarówno na jakość pracy jak również są wizytówką firmy dla odwiedzających ją gości i klientów.
W przypadku wynajmu mieszkania lub domu w celach biurowych sprawę mamy dosyć oczywistą, metraż mieszkania lub domu jest tym za który płacimy czynsz najmu.
Trochę większe skomplikowanie występuje w przypadku metrażu biura do wynajęcia w biurowcach w Warszawie. Tu pojawia się kilka składowych.
Powierzchnia netto biura – jest to ta część biurowca który służy do naszej wyłącznej dyspozycji i stanowi zazwyczaj wydzielony samodzielny moduł biurowy.
Powierzchnia wspólna na piętrze i odpowiedni jej % doliczany do powierzchni netto biura – występuje w przypadku gdy nasze wynajęte biuro stanowi część piętra, zazwyczaj są to hole windowe, komunikacja wspólna ew. toalety i inne pomieszczenia sanitarne i techniczne do wspólnego użytku.
Powierzchnia wspólna budynkowa – jest to część biurowca do wspólnego użytku wszystkich najemców, najczęściej lobby wejściowe, część recepcyjna, hole windowe na parterze,
Reasumując powierzchnia najmu brutto biura w biurowcu to suma powierzchni biurowej netto + % powierzchni wspólnej, a powierzchnia wspólna może ( choć nie musi) składać się z powierzchni wspólnej piętra i powierzchni wspólnej budynku.
Poza czynszem za wynajem biura w Warszawie najemca zobowiązany jest ponosić na rzecz właściciela budynku dodatkowe opłaty związane z eksploatacją budynku i wynajmowanej powierzchni. Są to opłaty eksploatacyjne i opłaty za zużycie mediów ( tzw. koszty licznikowe). Wysokość kosztów eksploatacyjnych stanowi niemały ułamek całości kosztów związanych z najmem biura. Poniżej składowe kosztów eksploatacyjnych:
Wynajem biura w Warszawie wiąże się z decyzją przy podejmowaniu której należy wziąć pod uwagę jeszcze szereg uwarunkowań, jak chociażby: okres najmu, zakres prac wykończeniowych ( tzw. fit out), koszty parkingu, efektywność powierzchni i szereg innych czynników. Pamiętajcie, że tanie biuro do wynajęcia to nie tylko niski czynsz najmu.